Spoedcursus Marketing & Sales

Online cursus Spoedcursus Marketing & Sales

Dit onderdeel uit de omvangrijkere cursus 'Bedrijfskunde voor management' zoomt in op het verbeteren van je marketing en sales. 

Bedrijvigheid, voor zover mikkend op geld verdienen, draait erom dat klanten jou en je propositie dusdanig aantrekkelijk vinden dat ze "je" kopen. Dit werk je in de hand via skills rond Marketing & Sales. Deze cursus legt kort en duidelijk uit wat het verschil is, op welke manieren je meer kan verkopen en waar je allemaal aan moet denken bij het uitwerken bij je marketingstrategie. 

Dit onderwerp is een klein onderdeel van de veel omvangrijkere cursus “Bedrijfskunde voor management” (ook op deze site). Deze sectie is hiervan losgeknipt.

Als de video uitnodigt tot verrijking van je inzicht hierover, duik dan in het materiaal dat onderaan de video wordt aanbevolen - je kan alles daarvan op deze site vinden.

Doel

Doel is je te leren wat de mogelijkheden zijn om je marketing en je sales te verbeteren.

Wat je gaat leren en waar je beter in wordt

  • Hoe marketing en sales complementair zijn
  • Hoe de sales funnel werkt
  • De 4 complementaire manieren waarop je sales kan verhogen
  • De 7 elementen van marketing die je moet uitwerken door de funnel heen
  • Diverse best practices rond marketing en sales

Voor wie is de cursus

De overall cursus is algemeen gezien voor iedereen die succesvoller wil functioneren in iedere mogelijke organisatie. Specifieker gezien is deze sectie voor mensen die meer verkoopsucces en een hogere waardering vanuit de markt willen.

Hoe de cursus is opgebouwd

Deze sectie uit de totaalcursus is recht-toe-recht-aan: het bestaat uit 1 video, 1 bijbehorende set slides met alles wat in de video aan bod komt (NOOT: de slides zijn in het Engels, al is het verhaal in het Nederlands), en onderaan dit geheel vind je verwijzingen naar ander materiaal op deze site, waarmee je je inzicht in dit onderwerp kan uitbreiden.

Duur en studiebelasting

Deze sectie uit de totaalcursus duurt circa 2 uur. Wil je meer leerrendement uit je e-learning halen, duik dan in de overige materialen die onderaan de cursus worden vermeld (alle beschikbaar op deze site). Afhankelijk daarvan nemen de studieduur en -belasting navenant toe. Minimale studiebelasting is 8 uur. 

Toetsing

Voor de kortere, "losgeknipte" secties uit SpeedMBA (zoals deze) is er geen aparte toetsing. Er zijn toetsen op het niveau van iedere hoofdmodule (zoals "Strategie"), en op het niveau van het geheel ("Bedrijfskunde voor Management").

Certificaat

Hiervoor geldt hetzelfde als de toetsing: voor de kortere, "losgeknipte" secties uit SpeedMBA (zoals deze) is er geen apart certificaat. Er zijn deelcertificaten op het niveau van iedere hoofdmodule, zoals "Strategie", en een certificaat op het niveau van het geheel ("Bedrijfskunde voor Management").

Aanvullend lesmateriaal

Hieronder staan enkele suggesties voor meer informatie over dit onderwerp of verbreding ervan.

Over de trainer, Machiel Emmering

Machiel studeerde economie en bedrijfskunde, en is gepromoveerd bij Nyenrode. Hij past dit toe als management consultant, trainer, projectmanager, en ondernemer.

Hij werkte voor o.a. DNB, Sara Lee en Philips, en sinds 2007 als zzp’er voor corporates (o.a. ING, MasterCard, eBay), ministeries (o.a. EZ, I&W, VWS), en grote MKB’ers (o.a. Heerema, TFG, TOPdesk).

Machiel heeft vele artikelen en een diverse boeken geschreven, waaronder Het Bedrijf, de verkorte handleiding en 100 Business Bites.

Zijn stijl is los en informeel, maar hij zit wel strak op inhoud. Zijn “ding” is om omvangrijke en schijnbaar complexe gebieden toch logisch, compact en toegankelijk voor iedereen te maken. Zo ontstond ook SpeedMBA. Eerst als live seminar en later als online cursus.

Aanpassingsvermogen
Ambitie
Creativiteit
Durf
Energie
Initiatief nemen
Integriteit
Klantgerichtheid
Luisteren
Mondelinge vaardigheid
Motiveren
Omgevingsbewustzijn
Snel schakelen
Stressbestendigheid
Toewijding
Vasthoudendheid
Zelfvertrouwen