How to win friends and influence people

How to win friends and influence people

De titel van deze klassieker klinkt niet bepaald integer. Toch was en is het een
immens populair boek, en een stuk beter bedoeld ook dan de titel suggereert. Het is
een praktische gids in emotionele intelligentie, nog voordat die term bestond.

How to win friends and influence people ( Samenvatting )

De titel van deze klassieker klinkt niet bepaald integer. Toch was en is het een
immens populair boek, en een stuk beter bedoeld ook dan de titel suggereert. Het is
een praktische gids in emotionele intelligentie, nog voordat die term bestond. Lees meer.....

 

De auteur

Dale was een Amerikaanse schrijver en de ontwikkelaar van beroemde cursussen in zelf-verbetering, salesmanship, collectieve opleiding, spreken voor publiek en interpersoonlijke vaardigheden. Hij is de auteur van ''How to win friends and influence people'', voor het eerst gepubliceerd in 1936, een van de grootste bestsellers aller tijden die zelfs vandaag de dag populair blijft. Carnegie was een vroege aanhanger van wat nu ''Responsibility Assumption'' wordt genoemd, hoewel dit slechts minimaal in zijn geschreven werk naar voren komt.

 

Over de samenvattingen

De samenvattingen van SpeedMBA zijn ultracompact. Of het origineel nu een boek van 200 of van 500 pagina’s is, steeds krijg je in het equivalent van 1,5 tot 2 A4 de gehele essentie van het boek mee. Voor de één is dit de ideale lengte om de kernboodschappen mee te pakken, voor de ander kan het als een aftasting dienen om het echte boek te gaan lezen.

 

De samenvatter Machiel Emmering

Machiel studeerde economie en bedrijfskunde, en is gepromoveerd bij Nyenrode. Hij past dit toe als management consultant, trainer, projectmanager, en ondernemer.

Hij werkte voor o.a. DNB, Sara Lee en Philips, en sinds 2007 als zzp’er voor corporates (o.a. ING, MasterCard, eBay), ministeries (o.a. EZ, I&W, VWS), en grote MKB’ers (o.a. Heerema, TFG, TOPdesk).

Machiel heeft vele artikelen en een diverse boeken geschreven, waaronder Het Bedrijf, de verkorte handleiding en 100 Business Bites.Zijn stijl is los en informeel, maar hij zit wel strak op inhoud. Zijn “ding” is om omvangrijke en schijnbaar complexe gebieden toch logisch, compact en toegankelijk voor iedereen te maken. Zo ontstonden ook de samenvattingen van SpeedMBA. 

Aanpassingsvermogen
Ambitie
Betrokkenheid
Durf
Energie
Initiatief nemen
Integriteit
Klantgerichtheid
Luisteren
Mondelinge vaardigheid
Motiveren
Netwerkvaardigheid
Omgevingsbewustzijn
Onafhankelijkheid
Overtuigingskracht
Samenbindend leiderschap
Samenwerken
Toewijding
Zelfinzicht
Zelfvertrouwen